Thursday, December 03, 2009

khoh! khoh! khoh!

..batuk! BATUK! batuk!! Tu je keje aku sejak 4 bulan yg lepas. Dari bln sept thn 2009 tu. Kwn2 semua asyik complain dgn berat badan aku. KURUSSSSSS?? Emmm, ape nk buat ni. Mkn semua ok je. Xde pulak diet2 ni. Maybe sbb x cukup rehat kot. Tp mmg semua seluar dah makin longgar sampai kena beli suar baru size kecik. Adoiii, knp dgn aku ni? Dah abis semua jenis ubat batuk aku try. Dari ubat klinik, farmasi, berbotol2 aku try tp semua x jln. Batuk aku makin teruk. Lg teruk waktu mlm. Sampai rasa nk terkeluar paru2 dah ni. Pinggang pun sakit. Jln skit je dah penat. Pantang nmpak kerusi nk duduk berehat. Dah mcm mak nenek aku ni.

Akhirnye 1 hari ni, kwn aku si Fyza suruh try ubat batuk tradisional cina. Sbb dulu dia pun penah batuk yg lama. Sekali try terus baik katanye. So kitorang pun pegi ampang point. Kt sana ada 1 kedai ubat cina. Mmg teror btul sensei tu. Sekali dia tengok aku, dia dah tahu yg aku ni sakit. Katanye badan aku dah lemah. Byk angin dlm badan. So dia suruh aku minum ubat batuk dia dlm masa 2 hari. Sehari mnum setiap 3 jam. Sensei tu kasi aku list mknan2 yg TAK BOLEY di makan dan mnum. Wowwww.. abis la aku kena berpantang pulak. Tp mmg sejak batuk aku x penah sentuh air sejuk langsung.


No comments:

Post a Comment