Saturday, April 09, 2011

~LabLink~

Hari ni dengan penuh semangat aku dgn mama pegi KPJ jln Pahang.. Dah park kete kt basement, kitorng pun dgn selambe je jln masuk pegi kaunter. Aku sempat lg pegi toilet dia! hehe.. Tempat ni punye la cantik dan bersih. Ye la, ni kan hospital swasta, memang patut pun mcm ni. Skali kt dah smpai kaunter, rupenye LabLink ni bukan dlm KPJ ni. Hahahhaha.. Confident je kan? Rupenye kt seberang jln tepi spital ni je.

Aku pegi blk kt kete, drive keluar dari sini dan carik parking kt luar! Mujur ada parking kt tepi jln ni. Aku ni dah la lapar sbb nk ambik darah ni kan kena puasa 8 jam. Aduiii, sabar je lar.. 

Sampai kaunter, mama pun ckap nk jmpe Liza! Sbb prof Syed tu suh jmpe Liza dan bg dia form darah tu. Tp org kt sana semua dah tahu kalau sebut Liza je mesti patient Prof Syed. Pas da register, staff tu suh aku g ambik air kencing dlu. Aku pun pegi la toilet kt belakang tu. 1 btl penuh aku kasi! hikhikhik..

Duduk skejap je nurse tu panggil aku masuk bilik utk ambik darah! Tekejut aku tgok jarum dia. Punye la pjg.. Aku biase ambik darah kt PPUM jarum dia pendek dan x gemok mcm ni pun. Takotttttttt.. Tp x smpai seminit pun, settle dah ambik darah. Ye2 je lah aku takot bagai nk rak td sudahnye xde pape pun. Gelabah lebih..

Memandangkan hari ni dah Jumaat, staff tu suh ambik result hari Selasa. Makanye minggu dpan aku dtg lagiii..

No comments:

Post a Comment