Thursday, April 14, 2011

pelancaran to the max (:

Wow! Walaupun baru 2 hari mkn ubat yg beli dari prof Syed ni, terutamanya serbuk Omega yg dicampur air tu, aku dpt buang air besar dgn lancar. Baguskan? Selama hayat aku x pernah ada masalah pembuangan air besar ni tp sejak aku sakit dan stat kimo, mcm2 masalah muncul 1 per 1. Aku paham juge bile dah kimo ni, dlm badan semua jd kering termasuk saluran najis. 

Kalau tidak selama ni aku ambik masa yg lama duduk menunggu dlm toilet sampai berpeluh2! Sudah la botak, air peluh direct masuk mata sbb xde kening, hehehe.. Ada kala aku terpaksa menggunakan ANEMA, iaitu alat bantuan 'cecair' yg di masukkan sendiri ke dalam lubang tuttt. Harga pun murah je, RM1.50 jer utk 1 tiub. 

Kadang2 tu aku terpaksa mkn LAXATIVE, sejenis ubat utk mencairkan dan melancarkan najis! Kena mkn pil ni before tido, tau2 kul 6 pagi je terketar2 bangun carik toilet. Dahsyat x effect dia? Tapi kalau dah mkn ubat ni, sehari berkali2 pulak nk kena g toilet. Hehe..

Alhamdulillah baru 2 hari mnum, semuanye hampir kembali normal!! Aummm..

No comments:

Post a Comment