Friday, September 27, 2013

the story of uncle Sharifuddin

..dah berhari2 aku reply msg dgn Nadia kt FB! Kesian jugak dia duk citer pasal uncle dia sakit. Mcm2 tips aku dah bagi berdasarkan pegamalan aku masa sakit dulu.

Aku tau, biasenye org yang sakit ni mmg  akan cuba carik jalan penyelesaian dari segi ape pun. Mcm aku dlu jugak! Merata2 aku buat research dan google utk mencari info tentang penyakit aku dan cari jln utk baik. Ape saje org citer, ape saje aku baca, semua aku nk try.

..kebetulan hari ni aku FREE, aku tanye Nadia if uncle dia nak jmpe aku! Usually weekend aku mmg  takde keje so boley la nk berjmpe sape2 pun. Ikutkan aku bukannya dpt membantu ape2 tp sekurang2nye dpt meringankan sedikit beban pd pesakit tu bile tgok aku yg dah sihat ni.

Maka pukul 9.30 mlm kami berjmpa di Old Town tmn Permata. Yg ada cuma Nadia masa tu. Uncle dia dan Shikin x sampai lg. Nadia ckap uncle dia terpaksa ke klinik dlu utk ambik oxygen. Sesak nafas agaknye..

Akhirnye uncle Sharifuddin pun sampai dgn Shikin! Kurusnyeeeeee..


Nadia berbaju oren, uncle Sharifuddin dan Shikin
Mendengar kisah uncle ni mmg menyedihkan sebab doc tak benarkan dia Chemo. Kata doc, uncle cuma ada masa setahun saje.. OMG!! Semuanye kerana uncle dah sampai stage 4. Berat  badan pun dah susut 20kg sejak sakit. Banyak organ penting uncle dah diserang Cancer terutamanya LIVER. 

Aku cuma dpt nasihatkan uncle utk jaga makan mcm mane aku buat dlu. Walaupun uncle agak degil tp mujur ada Nadia dan Shikin yang akan jaga dari segi pemakanan dan ubatan.

Kata Shikin B17 dan segala supliment dah di beli oleh wife uncle dan dah boley start mkn pd mlm ni jugak. Alhamdulillah! Aku berharap uncle akan ikut segala tips yg aku dah bg pd mlm ni. ALL THE BEST uncle Sharifuddin..



Owh lupe nk citer, uncle Sharifuddin dah 61 tahun pd thn ni!  

No comments:

Post a Comment