Friday, January 28, 2011

Result Pet Scan

Pagi ni bangun agak senang dari hari2 biase. Otak aku dah set nak bangun awal ni. Pas siap2, sempat lagi make up skit2. Cewahhh.. Nak pegi dengar result pun kena melawa jugak. Hehe..

Pas papa drop mama kt Takaful, skrang nk drop aku pulak kt PPUM. Tapi jln nk masuk ke PPUM tu punye la sesak. Hospital belah kanan dah nampak2 sgt dah ni tp kereta x gerak2. Sama ada banyak sgt pesakit atau org nk melawat ke, nk keje ke, aku pun x pasti. Mengalahkan org nk g g SALE kt Midvalley pulak. Aku ni dlm kete dok berdebar x abis lg ni. Jam dah kul 10.15 pg. Time utk ambik darah dah lepas. Rasanye doc pun dah abis round wad ni. So ni time yg baik utk jumpa doc.

Prosedure tetap sama, kena jugak ambik no utk jumpa doc. Cuma x payah nk tggu lama2 la sbb x ambik darah pun. Tak smpai 5 min, no aku dah panggil.

Baca doa bukan main lagi nk melangkah masuk ke bilik doc. Larrrr.. Doc Fatimah lg! Kata Doc Bee yg nk jmpe. Tapi xpe lar, sama je kot. Terus aku tanye ape citer dgn result aku tu. Kata doc Fatimah, baki 4cm tu ada lagi. Agak sedih aku dgar tp aku dah set dlm otak aku dah awal2 sejak minggu lepas. Andai ini resultnye, aku memang dah ready dengan step seterusnye..

Doc Fatimah cakap, ada 2 option skrang ni! Option pertama, sama ada aku buat terus bone 
                                                   (click for more detail)
marrow transplant tp peluang utk relapse tu masih tinggi sebab sel cancer yg masih aktif tu ada lagi. Option ke 2 ialah sambung kimo.
                                                                                                                       (click for more detail)
Aku dengar sambung kimo tu, bersamaan dengan aku nk kena buat balik PICC balik tu. Aduihhh, mimpi ngeri lg la aku mlm ni oi! Tengah discuss, dtg pulak doc Haris. Dia belek2 result aku tu. Dia pun cadangkan benda yg sama iaitu buat kimo lg. Tapi kali ni dia akan bg kimo yg lebih kuat dari yg lepas. Dulu I.C.E, skrang B.F.M. 2 cycle saje tp 1 cycle ambik masa 5 hari. Ubat utk hari ke 5 tu katanye risiko pecah mulut akan terjadi. So get ready je la aku nk pecah mulut pulak..

Doc Haris nk book katil dah utk aku tapi aku ckp aku nk balik dan discuss dlu kononnye. Cheishh, mcm la ada option lain!!

No comments:

Post a Comment