Tuesday, March 15, 2011

DRAMA of the Day!


Pagi ni ada rasa nk pitam la pulak.. whyyyyyyyyy??? Tlg la jgn mcm2. Mama mula2 nk pospand appointment hari ni tp papa ckp nnti kalau dia dah kuar g keje, jd pape sape nk antar pulak. So nk x nk, aku pun follow je la. Dahsyat tul rasa nk pitam aku kali ni. Asal diri je dah start rasa seram sejuk. Camne nk jln? Bijak juge papa. Dia suh aku duduk atas kusi computer yg ada roda ni. Dia tolak aku smpai tepi kete. Hehe..

Dlm kete aku baring jer! X larat nk duduk. Tau2 dah smpai spital. Smpai je dpan menara timur, papa suh mama ambik kerusi roda atau streacher. Tp aku berkeras ckap aku dah ok dan boley jln. So aku pun jln slow2 dgn mama. Berjaya jugak jln smpai depan lif.

Tunggu punye tunggu, lif asyik penuh org dan lambat. Lif tengah pulak rosak. Tetibe aku dpt rasa angin sejuk dtg attact aku. Alamak!! Pls not here.. Aku sempat ckap kt mama aku rasa nk pengsan sambil peluk mama kuat2. Sedar2 aku terasa mcm badan aku bergoncang2. Peliknye! Pastu aku dpt dgar suara org suh aku bukak mata. Time tu aku tau dah aku dah pengsan la tu. Tp mcm biase, aku x dpt nk respond. Tp aku dgar arahan tu semua.  Maybe darah x jln lancer lg. So aku skadar dpt dengar je la.

Sudahnye naik stretcher gak aku smpai wad 6TD ni.. Tp bagus jugak pengsan td. Kalau x sure aku nk kena tggu lama utk ambik darah dan jmpe doc. Hehe.. Ni aku pun dpt rest terus atas katil dlm bilik daycare ni.  Tak payah aku nk tersengguk2 tggu kt kerusi ramai org kt luar tu. Cuma 1 yg pasti skrang, SURE KENA ADMIT! Hehe..

Mama pun da stat tulis2 atas kertas ape nk pesan kt nana suh tlg packingkn brg2. Confirm x boley nk blk umah ni. Lg pun larat ke aku nk bejln sebenarnye ni? Emmmm..

Dlm kul 5ptg pas cuci PICC, nurse DayCare tolak aku masuk wad. X smpai 10 min, da dpt katil. Katil no  7!! Dlu dah penah duduk bilik ni dah.. Katil betul2 tepi sink.  Snang la mama nk cuci pinggan mangkuk. Bilik ni wpun kecik tp sejuk dia mcm duduk dlm peti ice. X demam pun boley dmam mcm ni. Bahaya tul.. Ikutkan hari ni aku da baik dmam. Mlm td je dmam. Tp kalau suhu bilik mcm ni, ada can la dmam balik.

No comments:

Post a Comment