Tuesday, March 22, 2011

sungguh tak terduga.. :(

Sementara nk tggu ambik kad, dah plan nk melawat Kak Noly dan cik Mat Noor. Rasanye mcm dorang ada lg kot.. Hr tu blk x sempat nk jumpa! Tgok nama patient dlm wad xde pulak. Aik? Dah balik ke atau dah proceed buat Bone Marrow Transplant?

Tengok nama makcik Rohani ada lg kt katil 6.. jmpe dia dlu lar! Jumpa je dia, dia ckap cik Mat Noor dah meninggal!
Seriousssss???? Tipu ni.. Aku x pcaye lar.. X mungkin!! Jumaat lepas cik mat moor ok lg cuma dia demam je. Aku mmg x pcye. Aku terus keluar dari bilik dan tanye kt nurse tepi2 tu. Ya allah.. kata dorang Cik Mat Noor baru je meninggal pg td pkul 9. Innalillah..

Confirm jenazah dia ada lg kt bilik mayat! Pas salam2 dgn makcik Rohani, aku dgn mama terus pegi sana. Punye la jauh smpai ke menara utama kitorang jln. Harap2 sempat jumpa buat kali terakhir. Mujur kitorang pantas, diorang baru tengah mandikan jenazah!

Kitorang nmpak kak Noly tengah duduk kt tangga dgn anak2. Terus mama peluk kak noly! Nangis dia.. Aku xnk sedih2 sgt so aku xnk pandang kak Noly lebih2. Kang sedih tu berjangkit kt aku. Hurmmm.. Teringat aku dgn arwah dan kak Noly yg sgt2 kelakar selama ni. Tetibe hari ni semuanye senyap sepi. Hilang sudah gurau senda dan gelak tawa selama ni.
:(

Kak noly ckap mlm tadi cik Mat Noor ok lg. Cuma dia rasa badan dia lenguh2. Pastu asyik nk buang air besar je. Kali ke 2 cik Mat Noor buang air besar, dia terus sawan dan akhirnye koma. Segala tiub dah masuk utk bantuan pernafasan. Bile check balik rupanye lymphoma cik Mat Noor dah relapse. Paru2 pun dah berdarah. Sedihnye dengar.. hurmmm..

Pagi ni lebih kurang pukul 9 lebih, akhirnye cik Mat Noor meninggal dlm keadaan tenang kata Kak Noly. Biar lar, cik Mat Noor pun dah lama menderita sakit. Rasanye Kak Noly pun mcm dah bersedia utk semua ni. Xpe lar, yg pergi akan tetap pergi. Kite yg masih bernafas ni harus teruskan hidup..

Al- fatihah.. semoga roh cik Mat Noor d tempatkan d kalangan org2 yg beriman! Amin.. 


Cik Mat Noor & family
(click for more detail)

2 comments:

  1. rasa mcm semlm jer br jumpa pakcik md noor...dia mmg kelakar,sentiasa ceria..sama la ngan cik norli..rasa mcm semlm jer aku,ninie n faizah p umah pakcik md noor mkn2 kat umah dia..ktorg plan nk wat ikan bakar...tp x sempat...alfatihah utk arwah..as doakan dirinya dicucuri yg maha esa..

    ReplyDelete