Thursday, January 28, 2010

b.o.s.a.n

Awal2 pagi dah bagun! Disiplin sungguh kalau duduk kt hospital. Kalau kt rumah, kul 9 blom tentu bgun lg. Ini kul 7pg nurse dah terpacak dlm bilik nk ambik suhu badan dan pape yg patot.

Emm, ape lg yg dorang nk buat kt aku hari ni ye? Bosannye aku! Nk keluar x boley. Nk suh sape2 dtg teman aku, weekday la pulak. Semua org pun keje. Rehat je la aku kt cni. Mata pun beratttt je ni. Baru nk tertutup mata, si datin tu dtg pulak. Dia suh nurse kt berdiri sebelah dia cabut drip aku sbb katanye aku x nmpak "kering"! hehe.. Huh, snang skit aku nk g toilet pasni. X payah nk usung besi tu lg.

Doc ckap kt aku, dia nk antar aku g buat CT SCAN. Ape benda tu? Xpe lar, dgar je la ape doc ni nk ckp dlu. Katanye dia detect something wrong dgn x-ray aku smlm. So utk check lebih mendalam, kena buat ct scan pulak. Doc datin tu suh nurse tu cal papa atau mama utk permission nk buat ct scan tu. Kt damai xde mesin ct scan so dia refer aku g buat kt SENTOSA HOSPITAL kt jln pekeliling blakang Am Bank.

Doc ckap kalau papa atau mama x dpt nk antar, dia boley sediakan ambulance. Dia cuba setkan appointment ptg ni. Aku pun tggu masa je lar. Tibe masa lunch, aku mkn je lar ape dia kasi. Nasib baik sedap. Abis sepinggan aku mkn. Air nasib mama dah standby sgala jus2 buah dlm kotak. Kalau x, air kosong je la aku minum.

Last2 x dpt pegi sbb dah penuh lg pun dah ptg sgt. So appointment tukar esk pagi!! Sambung lg 1 mlm kt Damai..

No comments:

Post a Comment