Friday, January 29, 2010

PPUM, here i come..

..nEnOnEnO! wohhooo, naik ambulance g PPUM. Bukan la 1st time tp sonok gak sesekali dpt naik laju2 dan semua kete ke tepi bile nk lalu. Mak aku takot je duduk kt dlm tu. Aku relax je.. hehe

Sampai wad KECEMASAN & TRAUMA, nurse yg follow dr Damai tu nk ambikkan kerusi roda tp aku xnk sbb aku rasa sihat dan boley jln lg! So dgn relaxnye aku keluar dr ambulance dan terus masuk pegi ke kaunter dlm tu.

Nurse td serahkan surat yg si datin tu dah tulis. Kononnye nk cpt dlm katil tp lelaki tu suh aku tggu dlu. Mayb dia nampak aku sihat je, buat ape nk rushing2 kasi katil ke ape ke. Lelaki tu suruh aku duduk dlu sambil dia cal tah sape2 aku pun x sure. Katanye prof tu pandai2 je kasi wad sedangkan katil semua dah penuh. Terpaksa la aku tggu situ dgn mama sbb nurse td x boley tggu. Dia kena blk Damai.

Lama gak tggu baru aku dpt masuk wad kecemasan tu. Nasib aku dah ada branula kt tangan. Kalau tidak, nurse dlm wad tu nk cucuk aku lg. Seram tau! Tunggu punye tunggu, baru la aku dpt masuk wad 12U, wad CHEST.

Akhirnye aku pun dapat katil. Dlm bilik tu ada 3 lg pesakit. Terkejut aku sbb katil depan aku ni lelaki Melayu!! Patutnye dlm 1 bilik semuanye pompuan. Tp maybe sbb dah x cukup katil kot, so kena la share bilik. Sebelah aku makcik India, depan dia makcik Melayu. Aku dpt katil tepi toilet lg. Bagus, senang kalau ada pape dekat je nk jln.

Ada sorang nurse ni masuk dan kasi aku 'uniform'. Wajib pakai sbb nnti takot confuse dgn visitor. Dia pasang oxygen dan pakaikan aku wayar tu. Aku rasa aku boley bernafas normal lg tp dah dia suh aku pakai, pakai je lar..



Aku dah lapar ni. Kebetulan ada pulak sorang pompuan ni lalu jual kuih panas2. Mama pun g beli karipap dgn bihun 1. Ape lagiiiiiii, mencekik je lar..

Kul 10mlm, papa dah sampai PPUM. Mama nk kena gerak dah. Eeee, bosannye aku kena tinggal sorang2 dgn stranger. Mama ckap esk dia dtg lg bawak mnan. Yum! Yum! Yum!

No comments:

Post a Comment