Sunday, January 31, 2010

MELAKA

Hr ni dah setting nk g Batu Berendam, Melaka. Abg aku 1 family akan dtg Melaka jugak dr JB. Jmpe kt tengah2 la kiranye ni. Dr alamat yg abg aku kasi, x susah pun nk carik tempat tu.

Sampai je rumah ni, ada sorang lelaki keluar utk jemput kitorang masuk. Bukan masuk rumah tp dia ada buat tempat utk menunggu. Xde pun pesakit2 lain. Kitorang je yg ada. Bagus lar, x payah nk tggu lama2. Tepi tempat menunggu ni ada 1 bilik kecik. Masuk je bilik tu, terkejut aku. Aku terbayang ada sorang pakcik tua tp rupanye muda. Tp xde la muda sgt, around 40++.

Dia introduce diri dia sbg Doc Ibrahim. Wah, doc jugak ke? Katanye dulu dia doc pakar jantung tp dah berenti. X igt sbb ape tp rasanye sbb dia ckp dia ada 'speciality' dlm perubatan batin ni, tu yg dia berenti kerja.

Doc Ibrahim belek2 x-ray dan ct scan aku. Dia ckap aku ada CANCER stage 2! Iyer ke? Doc kt hospital x sahkan pape pun lg. Iyer ke aku ada CANCER???

Pas abis discussion, dia bg price. Kalau setuju dgn price yg dia kasi, baru dia akan teruskan proses nk berubat aku. Mak aku bawak just nice dgn permintaan dia RM1K.. Katanye rm800 utk repair buah pinggang aku yg dah bocor dan bakinye utk jantung. Mahalnye nk repair buah pinggang? Tp katanye tu yg paling serious. Kalau x repair skrang, nanti aku dah tua2 skit mesti kena sakit buah pinggang.  Ni la akibatnye x minum air kosong! Serious, aku x penah sentuh air kosong sejak kecik. Nmpaknye start hari ni nk kena blaja minum air kosong lar..

No comments:

Post a Comment