Sunday, February 13, 2011

kisah 3 pagi


..akhirnye balik juge aku ke PPUM! Huh.. Pas register, aku pun pegi kt area PESAKIT LUAR! Sementara tggu turn aku, boley pulak aku berpeluh2 smpai rasa baik terus demam. Tetibe rasa sihat je badan dah. Eyh, pandai pulak badan aku ni adjust ikut suasana dan situasi. Punye la xnk masuk wad, terus baik skit demam aku. Hehe..


Tunggu punye tunggu, akhirnye giliran aku. Mama pun tolak aku dgn kerusi roda masuk dlm bilik tu. Nurse tu giler! Ada ke dia pakai letak je termometer tu bawah lidah aku kuat2!! Oi nurse, lidah aku ni penuh ulser lar.. Sakit tau x??

Pastu ada ke patot dia tanye aku dah mkn ubat ke blom?? Ubat apenye?! Aku pun baru je sampai hospital ni. Kalau ada ubat, sure aku x payah dtg cni. Rupenye yg dia maksudkan ubat tu ialah PANADOL! Ceit.. Tu bukan ubat la nurse oiiiiiiii..

Bukan aku x mkn panadol tp td kt umah, aku muntah balik bile mama bg aku minum panadol soluble. Agak sebab perut aku pun kosong, ape aku mnum dan mkn semua nk muntah blk. Siannye la perut aku. Bukan aku x lapar tp aku x boley nk bukak mulut. Nk mkn pun sakit.

Nurse td bg aku 2 bijik panadol suh aku telan! Memang la aku x dpt nk telan smpai nk muntah2 aku cuba. Akhirnye mama ckap x payah la telan kalau dah susah payah sgt! Mama try mintak panadol soluble kt kaunter ubat tp dorang x jual pulak.

Stengah jam pastu, nama aku kena panggil lg. Skrang baru jmpe doc. Masukkkk balik tempat td. Confirm kena amik darah ni. Sbb dari darah tu nnti boley detect knp aku demam dan juge masalah2 lain. Aku suruh doc yg bertugas mlm tu guna picc tp dia ckap dia x biase guna. Takot nanti pape jd susah pulak. Eish, tujuan PICC ni nk bg kesenangan 2-2 belah pihak. Tp doc lain semua x reti guna melainkan doc2 dlm wad aku saje. Knp ye??

Pd hal bukan susah pun! Lg susah kalau doc ni baru nk cari2 urat utk d cucuk. Tp sbb dia pun nk snang, nak tak nk, hurmmmm doc cucuk branula kat tangan kanan aku! Betul2 pulak tu kt pelipat. Sudah la tangan kiri aku pun doc tu buat kt pelipat. Ni tangan kanan pun kt pelipat! Dah mcm robocop la aku. 2-2 tangan x boley nk bengkokkan! Ape lar doc ni suke nk seksa org yg dah sakit mcm aku ni..

Sejam tunggu, sempat lg mkn bubur papa g beli td kt SUP ANi UTARA tp aku x dpt nk abiskan semua sbb mulut sakit. Tp time ni la aku rasa lapar dan dahaga sgt2! Aku harap result darah aku clean dan x perlu masuk wad dan doc just kasi aku pape ubat yg patot2 saje utk mkn kt umah. Aminnnnn..

..musnah harapan aku bile doc ckap aku kena admit sbb darah putih rendah! Terus aku kena masuk emergency. Tunggu punye tunggu, akhirnye pukul 3 pagi baru dpt katil kt wad 6TD!! Tu pun bilik utk patient BONE MARROW TRANSPLANT. Katanye wad dah penuh patient. Tu yg lambat aku nk dpt katil..

No comments:

Post a Comment