Sunday, March 07, 2010

Aduyaiii, tebuk lagi ke?

Hr ni plan nk buat heart tapping lg.. Eish, x abis2 lg nk tebuk aku! Bile la masalah aku ni nk settle ye? Selagi air kt dlm jantung aku ni x abis2, selagi aku masih susah nk bernafas, selagi tu la aku kena tebuk dan buang air. Harap2 ni kali terakhir..
              (click for more detail)
Kali ni pericardial effusion akan di ketuai oleh doc Wahab. Yg buatnye doc pompuan tah mcm dr Zimbabwe je aku tgok. Doc omar pun ada skali. Doc omar ni aku pernah jmpe dah skali masa mula2 masuk kt tingkt 12, menara utama dlu. Nurse dah standby suh aku pindah bilik lain. Aku x payah nk turun kt lab utk buat semua ni. Tu yg bagusnye wad ni. Dia ada bilik khas utk buat benda ni semua sbb ni wad Kardiologi, wad jantung.

Nurse dah start pasang2 wayar kat badan aku utk sambung ke mesin khas jantung. Mesin ni bising btul. Kalau heart beat lebih dr 160 je terus dia menjerit2 ding dong ding dong. Aku skrang ni tgah nervous pulak, kantoi la aku. Mesin ni bising lar. Nk bg dia stop menjerit2, nurse kena dtg stopkan. Entah button ape dia tekan.

Doc Omar dgn doc zimbabwe tu dah sampai, tgah tggu doc Wahab je. Aku yg tgah baring ni siap dah kecing dlm potty, mama letak atas tilam. Takot sgt agaknye.. hehe..

Proses nk tebuk ni sama je dgn doc zul buat dlu tp x brape nk sakit sgt mcm dlu. X sure knp tp mayb sbb aku dah tahu proses dia mcm mane so aku dah standby. Cuma masa 1st nk bius tu je terasa sakit skit. Aku pejam mata sepanjang proses tebuk ni. X sanggup aku nk tgok jarum2 tu semua depan mata. Location dia tebuk pun sama mcm dlu, under chest aku. Tepi skitttt je dr yg dlu punye. Berpeluh2 aku di buatnye duk dlm bilik ni. Dgn air cond xde, takot lg..

Aku dpt dgar doc wahab duk bg instruction kt doc zimbabwe tu. Risau aku kalau2 tersalah buat ke ape. Tp xde pape la kot, mesti dia dah biasa buat. Akhirnye masa doc zimbabwe tu pam air keluar, aku terkejut tgok warna air yg keluar tu color kuning cair pulak. Mcm air APPLE JUICE!! Eeeee..
PERICARDIAL EFFUSION
  (click for more detail)
Aku tanye knp dlu air color putih, skrang color lain pulak? Mmg la 1st time buat dlu color merah pastu slowly jd putih. Tp dorang mcm xnk jwb soalan aku. Sama ada dorang x paham atau saje buat2 x paham sbb malas nk pikir. Atau dorang xde jwpan yg tepat?????
???????

No comments:

Post a Comment