Friday, March 12, 2010

uniform baru, I LOVE PINK

Hari ni aku kena g x-ray sbb nk check level air dlm jantung dan paru2.. Klakar pulak rasanye ada beg kolostomi yg melekat kat dada aku. Actually beg kolostomi ni di gunakan oleh pesakit yg x boley nk buang air besar dgn normal. Doc akan tebuk kt kiri usus pesakit dan tampal beg kolostomi ni utk najis mengalir keluar ikut perut je. Tp aku guna beg ni utk kegunaan lain pulak.

Pas balik dr buat x-ray, kak zura ajak duduk sebilik dgn dia. Ada katil kosong sebelah dia, patient cina baru keluar katanye. Kesian kak zura, dia bosan la tu! Actually dah lama kenal kak zura, sejak 1st time masuk wad 6TD ni lg. Tp sbb kitorang ni selalu tukar2 bilik, susah skit la nk jmpe. Wpun antara bilik x jauh mane tp masing2 x larat sgt nk jln melawat each other. Kak zura ni pesakit Leukimia stage 4. Sejak 1st kimo, rambut dia dah abis gugur. Ada lg balance kat atas kepala tp dia syg nk shave abis.

Hr ni dpt uniform baru!! PINK utk patient pompuan dan BIRU utk patient lelaki. Wahhh, aku antara pesakit pertama yg pakai uniform baru ni. Tp kain dia keras lar, kurang selesa.. dan Jue kwn aku yg pertama dpt tgok aku beruniform baru. Dia dtg dgn beg Guess pink baru dia bwk pencuci muke dan nasi daun pisang beli kt Bangsar! Uishhh, sedapnyer.. Nyum! Nyum!

me & jue(tudung hitam) with her fren

No comments:

Post a Comment