Friday, February 12, 2010

admit lagi..

..mcm biasa, papa drop kt depan wad KECEMASAN & TRAUMA! Kitorang turun bertiga saje. Mama kasi surat refer dr ATM tu kt lelaki yg jaga kt depan kaunter tu. Pas tggu sekejap aku pun masuk wad kecemasan. Elok je aku duduk atas katil, dtg doc cina sorang ni. Aku tgok dia bawak troli penuh jarum2 tu, aku dah tau ape dia nk buat. Part ni yg aku takot ni. Dia nk cucuk BRANULA kt tangan aku. Wajib ke setiap kali masuk hospital, kena pasang branula ni?? Ngeri hari tu x abis lagi..

Aku tgok doc ni mcm teragak2 je nk cucuk! Baca kt tag dia, rupenye dia tu student lg. O
MG!! No wonder la mcm tu. Adik aku tgok je dia buat sambil mama g register kt luar wad mcm biasa. Beberape thn lg dia pun akan buat benda yg sama. Sabar la Nana ye.. Sambil dia nk cucuk aku, saje la bual2 skit dgn dia. Xnk kasi dia stress sgt. Kang takut tertembus pulak tangan aku. Tp dia boley tanye aku knp aku takot nk cucuk branula?! Eishhh, aku x takot tp aku sakit lar. Aku tanye dia blk, dia penah rasa x kena cucuk dgn branula? Haaa, x penah pulak. Aku saje suruh dia try cucuk tangan sndiri dgn lid pensel tekan. Baru dia tau camne rasa.. Gelak je bakal doc tu!! Dia ingat aku buat lawak agaknye.. cheish..

Pastu mcm biasa, dia suruh pulak mak aku g bayar x-ray, nasib RM15 je. Buat kt Damai dlu brape ratus tah dia cas, mahal giler. Ye lar, PPUM ni half government, tu yg murah. Nk buat x-ray pun kena que. Tp yg bagusnye katil temporary aku ni dorang usung je nk g memane pun. Aku relax je duduk kt atas ni. Hehe..

Nana dgn mama tggu aku dpt wad sampai ngantuk2 dah ni. Sempat lg dorang terlentok2 kt katil temporary aku ni. Akhinye kul 4.30pg baru aku dpt wad dan katil. Giler x giler! Aku xpe lar ada katil temporary ni, mama dgn nana la kesian. Sampai wad U12 katil 14, dah setting semua, mak aku nk blk. Nana teman aku mlm ni. Yeaaaaa, ada kawan. Kalau x, bosan la aku. Esk mama dtg blk.

No comments:

Post a Comment