Friday, February 12, 2010

back to PPUM? Noooo..

Sampai je hospital ATM – (ni bukan ATM machine tempat kite cucuk duit tu yer), mama terus register! Eh, murahnye? RM1? Ooo, utk warga malaysia saje. Bagus gak ni. Nurse yg bertugas mlm tu panggil aku utk ambik tekanan darah dan check oxygen kt tepi pintu masuk tu je. Katanye heart beat aku tinggi sgt dan kadar oxygen dalam darah pun kurang. No wonder aku rasa mcm nk pitam. Tapi sbb aku ni takot kena admit, aku cube maintain mcm xde pape yg berlaku. Kalau berlakon ni dah dpt award tau!

Aku tgok mama serahkan x-ray dan ct scan aku kt nurse yg jaga kt kaunter tu. Doc pun tgok skali. Pastu doc tu bwk semuanye masuk bilik dia. Tah ape dia buat kt dlm bilik tu aku x sure sampai la tetibe ada nurse keluar panggil aku masuk bilik. Aku terus duduk kt kerusi sbelah table doc tu. Aku mcm dah tau ape doc ni nk ckap. Tapi aku dgar dlu. Katanye kt hospital ATM ni x ckup machine lg. Yg ada semua pun basic je. Sbb hospital ni baru lg. Aku x kisah pun sbb tujuan aku dtg nk ambik oxygen je. Aku mintak kt doc tu kasi aku sedut oxygen mcm kt PPUM dlu. Doc setuju je. Nurse pun tanye kt doc soalan2 yg aku x paham tp aku tau dia nk setting oxygen utk aku.

Aku pun follow nurse tu keluar masuk wad. Mak aku masuk bilik doc. Ada la tu nk bincang pape. Ni yg buat aku risau ni. Masa dlm wad, nurse suruh aku baring kt katil tu. Eeee, sejuknye bilik ni. Sambil baring menyedut oxygen, mcm nk tertido aku rasa. Maybe dah lama aku x dpt tdo nyenyak kan..

Cukup masa nurse td dtg blk. Rasanye dlm sejam gak aku berbaring atas katil tu. Nurse td tanye nk duduk kt kerusi roda x? Aku ckap x payah sbb aku masih boley jln lg. Dgn selambanye aku jln keluar dr wad terus g kt  mama. Adik aku ckap, pasni nk terus g PPUM! Doc td dah tulis surat refer aku blk kt PPUM. Terkejut badak aku. Ape ni? Knp nk g PPUM pulak? Aku dah ok ni. Mak aku ckap pandai la aku berlakon2 sihat. Kt rumah mcm zombie je tgok.

Dlm keadaan terpaksa, aku kena jugak g PPUM mlm tu. Bapak aku dgn rajinnye terus drive g PJ. Dlm kete, aku masih berharap yg bapak aku akan patah blk rumah. Tp x mungkin.. 
L

No comments:

Post a Comment