Saturday, February 13, 2010

tusukkan PERTAMA

Blom sampai tengah hari, ada sorang doc pompuan india masuk! Dia ckap jap g dia nk buat tapping kuarkan air dr paru2 aku. Hoi! Ape benda tu?? Katanye air dah byk sgt dlm paru2, tu yg aku x boley bernafas pg td. Waaaa, takot!!

X sampai sejam doc tu masuk balik bawak troli yg penuh dgn alat2 yg aku x sanggup nk tgok. Aku xnk tau pape pun. Kalau aku tgok, aku mesti akan ngeri. Ape yg doc ni nk buat, aku pasrah je. Nk x nk, mmg dia akan buat je ape yg dia rasa patot buat.

Awal2 lg aku dah sediakan tisu. Confirm akan banjir punye jap g, nk pulak pas aku tau dia akan buat tapping tu kt atas katil ni je dan aku hanya akan di beri bius tempat dia nak tusuk tu saje. So baru aku tau, tapping ni adalah proses nk menyedut air keluar dr paru2 aku. Dan aku akan berada dlm keadaan sedar sepanjang proses tapping ni. Nampak mcm simple sbb aku x masuk 'operating room' pun. Kat atas katil aku ni jugak doc ni nk proses.

 Doc suruh aku duduk dan peluk bantal. Tp jgn keraskan badan sgt. Nanti lg sakit. Masa doc cucuk bius pun aku dah rasa sakit. Ape lg, nangisssssssss je keje aku. Nana tgok je. Dia pun bukan boley buat pape utk tlg aku.

Pas cucuk bius 2x, doc tusuk jarum besar mata pen yg Prof Imran pernah ckap dlu. Masa doc sedut air keluar, aku dpt rasa paru2 aku cam tersentak2. Aku sempt toleh tgok air yg d sedut tu masuk dlm beg dorang biasa guna utk pesakit yg x boley bangun kencing. Air dlm tu color cam kuning cair. Air ape tu byk2 dlm paru2 aku? Camne ada air pulak? Confuse aku..

Pas 1 liter air d sedut keluar, doc td cabut balik jarum tu. Terbatuk2 aku sekejap. Luka kecik je tp dia tampal plaster kt blakang mcm aku baru pas buat operation!!


Aku nk gerak pun sakit. Nk baring lg lar jgn harap!! Aku sanggup duduk dan peluk bantal x gerak2 langsung. Abis tisu sekotak aku kerjakan.. hehe..

No comments:

Post a Comment