Wednesday, February 24, 2010

bone marrow la pulak..


                                         (click for more detail)
Hr ni dah plan nk buat BONE MARROW. Ada je benda2 pelik aku nk kena buat. Tujuan bone marrow hr ni sbb nk make sure yg ketumbuhan aku ni x merebak lg ke bhgian lain. Skrang ni dorang tgok dlm x-ray dan ct scan, ketumbuhan tu hanya ada kat bahagian dada.

..balik je wad dr buat x-ray lg kt bawah, doc yg nk buat bone marrow dah tunggu kt bilik. Katanye prosedure tu akan d buat kt atas katil je. Ok la tu, x payah nk g memane lg. Tetibe ada ramai lg doc masuk dan student2 nurse pun ramai. Dorang nk kena tgok la tu, kena blaja.

Aku perasan ada sorang doc pompuan ni tgah ajar nurse tu camne nk standby alat2 atas troli dgn cepat. Aku tgok punye la byk picagari dan jarum2. Uishhh, terus aku tanye knp byk sgt, utk aku sorang ke tu? Doc tu boley pulak tanye ni 1st time ke aku nk buat. Mesti larrrrrr.. Tu pasal aku tgah cuak2 ni.

Dtg sorang nurse ni suh aku baring mengiring dan  merengkot mcm udang. Doc nk start kasi bius dlu. Soalan utama aku mesti aku nk tau sepanjang prosedure nanti aku sedar ke tido? Jwpan simple je, tgok la badan aku mcm mane. Ubat lali akan tetap d beri. Lega aku dgar. Harap2 aku tertido mcm masa aku buat biopsy dlu.

Tp masa doc cucuk nk kasi bius, punye la sakit. Nurse terus pegang tangan aku sbb dia takot aku bergerak. Bius ke 2 aku masih terasa lg. Pas doc lelaki dr India ni ckp something, aku terus x igt pape dah.. Bile aku sedar, nurse tengah tampal plaster kt blakang aku. Ya allah! Aku tertido.. Bagusnye!! Dah abis prosedure, mama masuk bilik blk. Kesudahannye aku sambung tdo balik sbb kesan ubat lali td x abis lg..

No comments:

Post a Comment